30 januari 2011

Ukulele

Idag vaknade Nelly vid halv sex igen och hon var även vaken en del i natt. Hon känns ändå pigg och glad så det verkar inte som att hon är sjuk i alla fall. Vi bestämde oss ändå för att hoppa över babysimmet idag. Det är dumt att riskera något.

Dagen har mest tillbringats med lek här hemma. Vi lekte med alla Felix djur uppe på hans rum bland annat. Lilla Nelly fick vara med, men till slut tog vi fram Felix gamla bebisböcker som hon kan börja leka med nu. Hon lyssnade noga när jag läste en av böckerna som har bilder på ett djur och där man talar om hur den låter. Det kanske var mer mina ljud som hon reagerade på för hon tittade upp på mig och såg helt chockad ut när jag satt där och råmade.


Efter maten idag satte sig Felix till en början under bordet för att gömma sig för pappa Ola eftersom han inte ville tvätta munnen. Till slut kunde man inte undgå att veta var han var för då började han spela på sin ukulele och sjunga till. Jag stod och tjuvlyssnade och var tvungen att ta fram och filma lite, men då började han fåna sig och hittade på lite egen text här och där.


När Felix hade gått och lagt sig nu på kvällen ropade han efter mig så jag sprang upp. Då säger han; "Det är något som är fel här mamma. Det saknas två katter." Då har han legat där och inventerat sina gosedjur och märkt att det var några som saknades. Han hade helt rätt. De hade hamnat i gosedjurskorgarna och där ska inte katterna vara utan de ska alltid sova bredvid Felix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar