25 januari 2011

Varför sova?

 Det har varit en gnällig Nelly idag. Hon är på bra humör när hon kryper runt, men till slut blir hon för trött för det också. Hon verkar inte vilja sova längre. Jag försökte lägga henne flera gånger eftersom hon såg så extremt trött ut, men hon ville inte alls sova. När det var dags för att äta lunch var hon så ledsen så hon fick bara i sig tre skedar. Jag gav upp och beslöt mig för att lägga henne och då somnade hon. Hon sov i två timmar och vaknade upp och var en pigg bebis igen.

Före sömn

Efter sömn
När vi kom och hämtade Felix berättade fröknarna för mig att Felix hade ramlat på utflykten de hade idag. Det hade varit en isplätt som barnen hade åkt på med skorna och Felix hade halkat till och ramlat med huvudet rakt ner i isen. Resultatet blev en stor röd bula på ögonbrynet. Han blev väldigt ledsen och fick bli tröstad av fröknarna. När han hade lugnat ner sig sprang han bort till isen igen. När han berättade för farmor Kim om händelsen förklarade han så här för henne; "... så slog jag ihjäl mig".


Innan vi åkte hem från dagis letade vi efter den stickade tröjan som Felix hade på sig när jag lämnade honom på dagis i morse. Han hade en college-tröja på sig istället och jag försökte få ur Felix om han kom ihåg var han hade lagt den. Han sa till slut att någon av fröknarna hade tagit på honom tröjan, men att han inte kom ihåg vem. Till slut fick vi ge upp och åka hem utan att ha hittat tröjan. När Felix skulle duscha nu på kvällen och vi skulle ta av honom kläderna visade det sig att han hade på sig tre stycken tröjor. Hans stickade tröja var under college-tröjan. Han måste ha varit jättevarm med alla de kläderna, men när jag frågade honom sa han bara att det var mysigt.

Felix har börjat fundera på hur han ska jobba när han blir stor. Det här var lite av vad han sa: "Jag ska inte jobba så mycket. Jag ska jobba med knapparna på musen (med datorn). Jag ska börja när klockan är på åttan och komma hem på morgonen. Jobbet ska ligga i Kungälv".

Nu på kvällen var det svårt att få Nelly att komma till ro igen. Nu gav jag inte upp utan gick bara upp gång efter gång och tryckte in nappen. Efter en kvart somnade hon och vi får hoppas att det inte är öronen som börjar göra ont igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar