6 januari 2011

Sjukling

Stackars lilla Nelly har inte alls mått bra idag. Den annars så glada och muntra lilla tjejen har varit låg idag. Hon hade som mest strax över 39 grader i eftermiddags och förhoppningsvis var det toppen på den här febern. När hon skulle sova middag låg hon och andades tungt och stönade vid varje andetag. Vi får hoppas att hon sover bra i natt för hon måste också bli trött av att inte få sova en hel natt utan att vakna varje timme.


Felix var ute och lekte i snön i förmiddags. Det snöade hur mycket som helst så Felix stod och gapade stort och tittade upp i skyn för att fånga in snöflingor i munnen. Han tycker om att äta snö den killen.


Med tanke på att det kommit ungefär 2 decimeter snö sedan igår så var det svårt för Felix att hitta sin pulka som han hade lagt vid pulkabacken. När jag hade hjälpt honom att hitta den och han hade grävt fram den så slet han hårt med att kunna dra upp pulkan uppför backen. Det gick inte så bra, så efter ett tag gav han upp och gick in till Ola i garaget och hämtade sin cykel. Jag blev förvånad när jag tittade ut och såg Felix cykla förbi fönstret. När jag frågade honom hur det gick att cykla i snön svarade han mig att det gick jättebra.

1 kommentar:

  1. Jag har gett upp det där att förmå Maija att inte äta snö. Det verkar vara en omöjlighet! Istället har jag lärt henne att inte äta smutsig snö och framför allt inte GUL snö. :D

    SvaraRadera