1 januari 2011

Rumpnissen

Familjen Winterlén stannade över hos oss natten till idag så Felix fick till sin stora lycka med sig Stefan upp som kunde bygga lego med honom i morse. Idag blev dagens legoövning att bygga familjen Winterléns hus.

Stackars Felix rev sig själv på rumpan idag. Det blev ett stort sår som blödde så Ola fick tejpa om den lilla rumpan. När Ola hade satt på kompressen började Felix halta för han var rädd att plåstret skulle åka av.


Nelly har börjat gilla vanlig mat nu och idag när hon satt och åt spaghetti och köttfärssås så log hon till och med!


På eftermiddagen åkte vi hem till morbror Joakim med familj. Där skulle vi fira kusin Isabelles födelsedag i efterskott och även dela ut lite julklappar för sista gången den här julhelgen.



När vi kom till hem till kusinerna var Felix livrädd för deras hund Simphson. Han ville inte gå själv utan antingen skulle jag eller Ola bära honom. Efter en timme vågade han gå och klappa Simphson och det var ett stort framsteg.


Felix och Nellys julklappar bestod bland annat av badleksaker, en stapel-uggla och byggsatser. I morgon kommer vi nog få bygga lite med Felix.


När vi åkte hem ifrån kusinerna satt Felix och pratade där bak i bilen. Han sa bland annat: "Nu gillar jag alla i hela världen. Både människor och djur. Jag gillar verkligen stora hundar. Nu gillar jag nog till och med Maddes stora svarta hund. Jag har lärt Simphson allt jag kan. Jag skulle lära honom att äta småkryp, men han förstod inte hur man gjorde." Ja, det ska bli spännande att se om han vågar klappa Maddes hund när vi träffar honom nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar