24 januari 2011

Skunk

Det har varit en hektisk dag för mig och Nelly. Vi började med att lämna Felix på dagis och sedan åka och köpa en present till kalaset ikväll. Nelly fick äta sin gröt i bilen mellan alla ärenden, eftersom jag skulle till läkaren strax efter elva hann vi inte hem emellan. Efter läkarbesöket hann vi hem och äta lunch, sedan var det dags att åka på babysim (återsim eftersom Nelly varit sjuk) halv två på Oasen i Kungälv. Simmet gick jättebra, men det var en trött Nelly med rosiga kinder som jag satte in i bilen. Hon sov nästan inget på hela dagen.




Efter simmet åkte vi och hämtade Felix på dagis och han följde med utan större motstånd. Han hade inte riktigt lekt klart, men han mindes att han lovat mig på morgonen att inte vara arg när jag kommer och hämtar honom. Han såg jättetrött ut och han sa själv att han var trött. Det är kanske inte så konstigt eftersom han inte kan somna om kvällarna. Det tog inte lång stund från det att vi satte oss i bilen tills Felix somnade. Jag lät honom sova vidare när vi kom hem och han fick sova i lite över en timme. Han vaknade och var på gott humör, vilket inte brukar höra till vanligheterna när han blir väckt.

Innan vi åkte på kalaset åt vi lite middag och Felix drack ett glas mjölk. Han gick sedan till kylen och hämtade pressad citron, som han fullkomligt älskar. Jag försökte hindra honom från att hälla det i mjölkresterna, men han lyssnade inte på det örat. När han drack det spottade han och fräste och sa; "Uhh, det luktar skunk!" Nu har han kanske lärt sig att mjölk och pressad citron inte är någon lyckad kombination.

Vi åkte på kalaset som var hos morbror Joakims fru Diana som fyllde år. När vi kom dit hade Nelly somnat i bilen och hon var så trött eftersom hon knappt sovit på hela dagen. Vi var inte på kalaset förrän strax efter klockan sex och det är nästan då som Nelly somnar för natten i vanliga fall så hon var inte alls glad när hon vaknade upp där. Hon grät och var helt otröstlig hur länge som helst. Jag hade glömt nappen i bilen så när jag hade hämtat den och tryckt in den i den skrikande munnen lugnade hon ner sig.

Jocke och Dianas hund Simphson som Felix brukar vara rädd för, var han inte alls rädd för den här gången. Han gick till och med fram och klappade honom med en gång. Det kan vara för att det inte var så länge sedan som vi var där som han var modig. Han sa sedan i bilen hem att han tycker att Simphson är jättesnäll. Felix lekte mest med kusin Isabelle i hennes rum och han berättade sedan att Isabelle ville att Felix skulle klä ut sig med kjol, men det ville han inte. Som vanligt när det var dags att åka hem hade inte Felix lekt färdigt. Han och Isabelle höll på att pussla ett Bamse-pussel, så jag lät dem göra det färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar