12 januari 2011

Pip-mugg

Det känns som att Nelly börjar bli bättre. Hon hostar fortfarande en del, men hon ser piggare ut. Det är lite pill med att få i henne medicinen, men det funkar.

Idag har vi bara varit inne för att inte riskera att Nelly ska bli sämre. Felix gick ut själv och lekte och han ropade till mig att jag skulle komma. Då visade han stolt upp sin snöängel som han hade gjort. Han berättade för mig att han hade gjort fel först och bara rört på armarna, men då såg det inte rätt ut. Då kom han på att han även skulle använda benen och då blev det rätt.

Det var inte bara när Felix hade gjort snöängel som han skrek utan vid några fler tillfällen. När jag gick ut för att höra efter vad han ville så märkte jag att han stod och skrek på fåglarna som flög förbi. Han skrek: "Hallå där uppe. Här nere är jag!"


När Felix kom in igen så lekte vi med flytlera. Jag hjälpte Felix med att göra en svan och sedan satte han på lite tillbehör på denna i form av lila vingar m.m.


Felix började bli lite väl busig under eftermiddagen. Han lyssnade inte någonting och bara skrattade åt mig när jag sa till honom. Jag sa att han får gå upp på sitt rum och sova om han är så trött att han inte orkar lyssna. Han gick istället och satte sig i fåtöljen och började titta på Nelly när hon hoppade i sin hoppgunga. När jag efter bara några minuter tittar till honom så ser jag att han har somnat. Det förklarar varför han var så olydig precis innan.


Lilla Nelly har gjort lite framsteg idag. Hon har varit ute och krupit och då börjat halvvägs resa sig upp när hon kan klättra upp på något som är i lite lagom höjd. Nu får man passa henne hela tiden för det går fort fram.

Nelly har även idag förstått hur en pip-mugg fungerar. Bra gjort Nelly!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar